Torslanda Golfklubb presenterar

Juniorträning

Vi erbjuder golfträning i grupp året runt för barn och ungdomar (juniorer).

Kompisar, kunnade och ålder, och i viss mån även tiden då man kan träna, avgör vilken grupp man hamnar i.

Träningen bedrivs på Torslanda Golfklubb där vi har en inomhus svingstudio med 6 utslagsplatser, övningsfält, övningsgreener för pitch, chip, bunkar och putt, en korthålsbana och en fullängdsbana.

Håll igång er träning

Golf är en idrott där det krävs mycket träning för att komma över tröskeln.  För att utvecklas som golfspelare krävs därför en hel del träning på egen hand.  Men eftersom golfbanan, till skillnad mot många andra idrottsanläggningar, är öppen dygnet runt är det inga problem att träna på egen hand.

Om gruppträningen inte passar eller om du vill ha mer träning än du får via gruppträningen så kan du givetvis köpa till extra träning av våra tränare.

Rörelseglädje

7-8 år

Din allra första kontakt med golfträning. Här är fokus på lek och att ha roligt på banan.

• Gruppträningar 45 minuter 1 gång/vecka, v.19-23 och v. 33-36
  • Tillgång tillträningsområde och range hela säsongen
  • Träningen leds av våra äldre juniorer

Avgifter: Träningsavgift 900kr, Medlemsavgift 600kr

Anmälan sker på knappen Intresseanmälan 2024 längst upp på sidan.

Lära sig träna

8-9 år

Du vill lära dig grunderna i golf och har inte tränat golf förut.

• Gruppträningar 1 timme en gång/vecka, v.16-23 och v. 33-39
  • Träningen leds av våra äldre juniorer

Avgifter: Träningsavgift 1800kr, Medlemsavgift 600kr.

Anmälan sker på knappen Intresseanmälan 2024 längst upp på sidan.

Träna för att träna

9-21 år

Du gillar att träna och spela golf och vill utveckla din teknik och spelförståelse. Basträningen är också ett bra val för dig som spelat länge och inte vill spela på svenska juniortouren.

• Gruppträningar 1 timme 1 gång/vecka, v.16-39 och v.33-39
  • I anslutning till gruppträningen är det spelträning på lilla banan som leds av gruppens föräldraledare.
  • Fredagstävlingar och Rockgolf

Avgifter: Träningsavgift 2800kr, Medlemsavgift enligt klubbens prislista.

Träna för att tävla

12+ år

Du tränar mycket och gillar att tävla utanför klubben.

Juniorlag är för dig som vill träna mycket, satsa och ge golfen en chans för att nå de högre tourerna. I Juniorlag ges du möjligheten att representera TGK och växa in i att tävla på de lägre till de högre nivåerna. Du tränar på egen hand mellan träningar och tävlingar. På den här nivån tränar vi på helårsbasis från november till oktober

Initialt tävlar du aktivt på Göteborg Rookie Tour, Slaget om Göteborg, Klubbtävlingar, Göteborgs Golf Cup, Svenska juniortouren div3 och 2 för att succesivt växa in Svenska juniortouren div 1 och Elit och representera TGK i lagtävlingar så som JSM.

Innehåll:

• Gruppträning v16-42 3h en gång per vecka (2h under sommaren), v45-15 2h två gånger per vecka (uppehåll för lov)
  • 8 individuella lektioner á 50 minuter.
  • Spelträning 1 gång per vecka
  • Träningsplanering med tränare

Mot seniorelit

18-21 år

Du är målmedveten och vill ta din golf så långt det går. Tillsammans med juniorkommittén och våra tränare skapas ett upplägg som passar dig.

Tävlar aktivt på:

• CT / DP World Tour
  • LET / LET Access series
  • Ahlsell Nordic Golf Tour
  • Mastercard Tour
  • Internationella tävlingar
  • Svenska Juniortouren Elit
  • Svenskal Juniortouren Div 1

Junior sommarläger

Carlis Golf läger 20+

Under vecka 27 arrangerar Torslanda Golfklubb Golf läger 20+ för dig som deltager i den ordinarie junior träningen på Torslanda GK men som ännu inte har nått ner till handicap 20 eller lägre.

Torslanda golf läger 20+ pågår under 5 dagar och ger dig möjlighet att spela golf tillsammans med dina kompisar varje dag en hel vecka. Stefan Carli är ansvarig för lägret 20+ och till sin hjälp har han golfande juniorer från Torslanda GK.

Datum: 1 juli – 5 juli
Plats: Torslanda Golfbana
Tid: 09:00-14:00
Kostnad: 2095 kr inklusive lunch

Antalet platser är begränsat. Anmälan sker på knappen Intresseanmälan längst upp på sidan.

Ansvarig Stefan Carli, t
el  0708-776637

Summer Camp 7-12 år

För dig 7-12 år som vill ta chansen att prova på golf under några dagar.

Under vecka 25 arrangerar Torslanda Golfklubb ett roligt golfläger för yngre juniorer som är nyfikna på att testa golf. Lägret leds av våra erfarna golfande juniorer som en gång började sin golfresa på just detta lägret. Inga förkunskaper krävs.

Datum: 17 juni – 20 juni
Plats: Torslanda Golfbana
Tid: 09:00-14:30
Kostnad: 1695 kr inklusive lunch

Ansvarig Patrik Carlsén, tel  0738-604508

Nybörjarkurs Junior 11-13 år

Välkommen till nybörjarutbildning i golf på Torslanda GK.

Vecka 26 måndag , tisdag och onsdag kl. 9.00-12.00

Här erbjuds du en utbildning från grunden.

Utbildningen består av två olika delar, en praktik del och en teoridel via webben https://borjaspela.golf.se/- golfäventyret

Kostnad 1795 kr

Anmälan via mail: stefan@torslandagk.se